De Danske Gærfabrikker
Aktivering af forbrugerne via Facebook
Hos De Danske Gærfabrikker har de haft fingrene i bolledejen siden 1881. De fremstiller noget af verdens bedste gær og hæver til stadighed niveauet med dygtige medarbejdere og tæt samarbejde med professionelle bagere og Bagerlandsholdet. Nu vil de hæve niveauet sammen med forbrugerne på Facebook.
Kundens situation
De Danske Gærfabrikker er velkendte blandt de danske forbrugere, men brandet har ikke den store dialog med deres målgruppe. Derfor ønsker de at udforske sociale medier som et muligt talerør direkte til forbrugerne og derigennem skabe en tættere dialog med slutbrugeren. En dialog som brandet ønsker at bruge til at skabe et community for bageentusiaster og derved positionere sig stærkere i forbrugerens bevidsthed. Det nye talerør skal samtidig anvendes til kanalisering af marketingsinitiativer, samt at skabe og vedligeholde intern stolthed i virksomheden.
Løsningen
De Danske Gærfabrikkers nye Facebookside blev lanceret på bagerens fødselsdag 11/11. Med udgangspunkt i stærk storytelling, som målgruppen kan relatere til og som pirrer deres nysgerrighed, dyrkes glæden ved at bage. Bageentusiaster aktiveres med inspirerende opskrifter og bagenørderi, og niveauet hæves med inputs fra både bagerlandetsholdet og professionelle bagere. Tanken er, at vi kun bliver klogere af at dele bageglæden.