Havet's

Når fisk falder i forbrugernes smag

To gange om ugen, vi ved det godt. Men ofte er det enten for besværligt, eller også siger det os ikke rigtigt noget. Det kan man som producent lave om på, hvis man har et brand, som forbrugerne kan li’. Det kræver, at man lytter og forstår deres behov. Vi har hjulpet Havet’s med at ramme forbrugerne lige i maven – og hjertet.

Havet's

Der var intet galt med de sprællevende fisk, der blev fanget på line og sejlet ind til Lemvig Havn. Spørgsmålet var blot, hvordan produkterne skulle afsættes. Der manglede ganske enkelt et forbrugerbrand, som også supermarkedernes indkøbere kunne se fidusen i.

Nøjagtig positionering sætter kursen

Vi har hjulpet Havet’s med alt fra koncept, strategi og navngivning til identitet og emballagedesign. Derfor er Havet’s nu et nyt brand i de danske supermarkeder. Forbrugernes ven, når det gælder bæredygtige fiske- og skaldyrsprodukter med naturlige råvarer af høj kvalitet. Fordi det er lækkert, og fordi det er nemt.

Udsigt til indsigt

Vores løsning er baseret på forståelse for hele fødekæden. Hvad kan brandet levere, hvilke behov har forbrugerne – og hvad ønsker kæderne? Svarene kommer ikke af sig selv. Man må til bords med de pågældende parter. Høre dem ad. Kortlægge visioner og værdier. Tage havet med ud i marken for at studere konkurrenter og detailmarkedet. Snakke med målgruppen om deres købsmønstre og madvaner. Og til sidst analysere og udvælge de kæder, som indsalget skal rettes imod.

En identitet, som skiller sig ud

Vi har givet brandet et simpelt og ærligt navn, som passer til den overordnede strategi, nemlig at skabe sunde, bæredygtige og velsmagende convenience-fødevarer med appel til enhver. Vi kombinerer traditionelt og moderne. Er hverken bange for at skue agterstavns eller twiste med det nye, nordiske køkken. Der er lagt en rød tråd, som skiller sig ud både visuelt og tekstlig. Det tiltaler og inspirerer målgruppen. Og det gør det nemt at skabe nye produktlinjer fremadrettet.

Vi har fået hinanden på krogen

Vores samarbejde med Havet’s er på ingen måde forbi. Løbende fokuserer vi på tilpasning og udvikling af brandet i forhold til forbrugernes og kædernes ønsker og behov. Vi sikrer, at vi holder kursen – og ikke mindst, at den røde tråd fortsat er relevant for målgruppen. Vi sparrer også omkring produktudvikling og nye åbninger i markedet – så jo, vi hjælper med at gøre fisk til hvermandskost to gange om ugen. Nu og i fremtiden.

“Allerede efter fire måneder fandtes vores produkter ude i butikkerne. Efter det første år indgik vi aftale med Coop om at være eneleverandør af kvalitets-fiskefrikadeller til Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen og Fakta. Vi var ikke nået dertil uden Vulkan. De har været virkeligt gode til at sætte sig ind i vores forretning. Og så har det afgørende betydning for os, at de er til at få fat i og hjælper, når det brænder på.”

Lasse Kristensen, Business Development Manager, Jeka Group