Kebe

At sætte sig i forbrugerens stol

KEBE designer og producerer møbler af formstøbt koldskum, som sælges gennem store møbelkæder. Det er der ikke noget nyt i, for virksomheden har eksisteret i snart 40 år. Det nye er, at KEBE nu er positioneret som et livsstilsbrand, der appellerer til både indkøbere og slutbrugere.

Kebe

Vil man være top-of-mind hos indkøberne, så kræver det, at man er skarp på sit brand. Man må fremstå som en del af tidens trend og samtidig skille sig ud. KEBE stod over for en rebranding på det europæiske marked, og vi har hjulpet med at øge brandets aktualitetsgrad markant.

Hvad vil målgruppen se og høre?

Med et workshopforløb fik vi indkredset, hvad KEBE kan, hvad målgruppen vil have, og hvordan KEBE bliver indkøbernes foretrukne brand. I et marked, hvor alle siger, at de kan levere den bedste kvalitet til den bedste pris, har vi valgt at slå på emotionelle værdier. Med storytelling hæver vi den oplevede værdi af brandet, så prisparameteret bliver mindre væsentligt.

På baggrund af en grundig analyse af det sprog og den visuelle stil, der bliver brugt i bolig- og livsstilsmagasiner, kommunikerer vi på en måde, som de designbevidste forbrugere forbinder med kvalitet. Dermed er der skabt en ramme, som positionerer KEBE som en ligeværdig spiller blandt andre store brands. Ved at få forbrugerne i tale åbner vi indkøbernes og forhandlernes øjne for KEBE’s potentiale.

En opdateret brand identitet

Nye markeder skulle erobres, og derfor var der behov for et stærkere og mere konsistent brandudtryk. Et opstrammet logo, en moderne typografi, rolige trendfarver og en enkelt billedstil har resulteret i en identitet, som emmer af design – og som i øvrigt er nem at implementere i et stort produktsortiment. Med begrebet ’Creative Craftmanship’ associeres brandet nu med værdier som kreativitet, nysgerrighed, mod, dansk design og stolte håndværktraditioner.

Løbende udvikling, implementering og vedligeholdelse

Vi holder løbende planlægningsmøder, så vi hele tiden har fingeren på pulsen i forhold til brandets udvikling. Lækkert salgsmateriale og et inspirations-website er allerede søsat, og med et optimeret arbejdsflow har vi skabt grobund for hurtig implementering af nye idéer og materialer.

Kebe katalog
Sofa
Kebe website

“Vulkan har transformeret KEBE fra at være en lidt anonym dansk møbelproducent til at være en innovativ designvirksomhed. De har highlightet det, der kendetegner vores produkter, og har skabt en visuel identiet, som oser af troværdighed og kvalitet.”

Jakob Willumsen, Direktør, KEBE

Kontakt

Ønsker du at høre mere om vores arbejde eller services? Kontakt os venligst på tlf. 42428052 eller kontakt@vulkanbureau.dk og lad os holde et uforpligtende møde vedr. dine udfordringer.