75% procent af alle produkter er væk igen inden et år. Hvorfor mon?

75% procent af alle produkter er væk igen inden et år. Hvorfor mon?

“Nu kan vi ­endelig lave lakse-is på vores maskiner — det vil folk nok gerne have…”


Udfordringen

Det har aldrig været mere udfordrende at lancere nye produkter, og undersøgelser fra Nielsen viser også, at over 75% af alle nye ­produkter er væk fra markedet igen allerede inden for det første år. Årsagerne kan være mange. Forkerte produkter med dårlig timing, eller rigtige produkter i de forkerte emballager. Kommunikation og design som ikke taler til ­målgruppen på det respektive marked. Meget kan gå galt – og en ellers god idé vil være spildt på et forbrugersegment, der ikke har ­opdaget eller købt produktet.

Løsningen

Ved at arbejde indsigtsbaseret og lytte til forbrugernes behov og ønsker kan man spare virksomheden for mange skønne, men spildte kræfter. Det gælder naturligvis både i form af penge og interne timer. Med en indsigtsbaseret proces kan du sørge for, at de rigtige produkter kommer på markedet – designet og kommunikeret så det rammer målgruppen lige i hjertet.

Kunne du tænke dig at høre mere om indsigtsbaserede løsninger. Kontakt os for et uforpligtende møde