Mobil hastighedsoptimering

Hvor lang tid venter dine kunder på dit website? Herunder giver vi dig svaret på, hvorfor du skal prioritere mobil hastighedsoptimering.

Hvad betyder mobil hastighedsoptimering for din hjemmeside?

53 pct. af mobil webtrafik går tabt, hvis det tager mere end tre sekunder at loade en hjemmeside fra en mobil enhed. Det viser de seneste tal fra Google, der understreger vigtigheden af mobil hastighedsoptimering. Vi har på den baggrund sat som ubestrideligt mål at bringe vores kunder i front med den til enhver tid bedste mobile kundeoplevelse.

Vi mener i al beskedenhed at have fundet den perfekte balance mellem at skabe en visuelt attraktiv brandplatform og en teknisk relevant løsning. Med andre ord skaber vi hurtige og friktionsfrie kundeoplevelser, hvor relevans for den enkelte målgruppe og kort indlæsningstid er omdrejningspunkt for at præstere en smidig og målrettet kundeoplevelse.

Spillereglerne er i øvrigt de samme for BtB og BtC. Google har tidligere afsløret, at halvdelen af BtB-søgninger allerede i dag foregår fra mobile enheder og forventes at stige til 70 pct. inden udgangen af 2020. Derfor tager vores arbejde altid udgangspunkt i at udvikle en bundsolid og visionær brandplatform, der rammer den respektive målgruppe lige i hjertet.

Undervurdér ikke betydningen af en mobil brandstrategi og hastighedsoptimering, eftersom kampen om forbrugernes gunst i stigende grad foregår på den mobile banehalvdel, hvor over halvdelen af den samlede webtrafik som sagt allerede foregår.

Det gør os naturligvis stolte af anerkendelsen fra FWA og Awwwards, hvor vi har modtaget flere awards indenfor mobilområdet. Resultater opnået ved, at vi altid benchmarker mod branchens mest anerkendte tests og målemetoder.

3

Mobile Excellence Awwwards + Google

1

Mobile Site Of The Year Awwwards, Nominee

3

Mobile Site Of The Week Awwwards

1

Mobile Of The Day FWA

Friis-moltke.com – en digital platform tegnet til arkitekterne.
Kebe.dk har givet møbelbrandet en stærkere digital tilstedeværelse.

Vidste du, at du selv kan teste, om dit website trænger til hastighedsoptimering?

Google og andre virksomheder tilbyder forskellige muligheder for at teste din hjemmesides hastighed. En af de mest dybdegående er Lighthouse, en udvidelse til Chrome. Den bedømmer dit website ud fra fem forskellige kategorier, deriblandt performance og SEO, og giver dig en variabel score i hver kategori, der så kan hjælpe dig til at præcisere din hastighedsoptimering.

En anden mulighed er Test MY Site, som er udviklet af Google. Den kan hjælpe med at belyse, hvor mange besøg du muligvis går glip af på grund af for langsom indlæsningstid. Og en tredje mulighed, hvis du bare vil kende dit websites indlæsningshastighed, er PageSpeed Insights, også udviklet af Google.

Ingen af mulighederne danner et fuldt billede, men brugt i kombination med hinanden giver de en fornemmelse for, hvordan en hjemmeside performer og hvordan du bedst kan optimere den mobile hastighed. Hvis du er interesseret og vil læse videre, kan du se mere i vores artikel om emnet.

Kreafunk.com blev i 2018 nomineret til 'Mobile site of the year' hos Awwwards.

Hvad består mobil hastighedsoptimering af? Der er flere elementer, der er afgørende, når man vil skabe en friktionsfri kundeoplevelse på mobilen. 

Test

Det første og det sidste skridt er altid at teste dit website, så du kan påpege, hvor det har mest brug for hastighedsoptimering og om din løsning fungerer efter hensigten.

Hosting

Det kan gøre en forskel, hvilken server din hjemmeside findes på. Det vil sige, hvor den rent fysisk findes, fordi ting såsom afstand til serveren, hvor mange, du deler serveren med og om den understøtter moderne teknologier som HTTP/2 og GZip komprimering kan have indflydelse på hastigheden.

Medier

Indeholder dit website mange billeder, videoer og filer, der ikke er optimeret, så kan det være relevant at se på i forhold til mobil hastighedsoptimering. Unødvendigt store filer påvirker i høj grad hastigheden af din hjemmeside.

Frontend

Er for så vidt et flot ord for brugerflade. Det er det, der kan ses og interageres med på din hjemmeside, og alt efter hvordan din frontend er sat op og organiseret, så kan det være, at det går ud over hastigheden.

Backend

Lidt ligesom fundamentet under et hus, så er backend al den programmering, der ligger under alle de ting, der udgør dit website, og på samme måde som din bil kører bedre, når den lige har fået olie, så kan justeringer på din sides backend optimere dens hastighed.

Peter Laursen

Har I brug for at styrke jeres digitale tilstedeværelse?

Kontakt os venligst og lad os holde et uforpligtende møde, hvor vi kan vende potentialet og mulighederne for jeres brand. Skriv eller ring til Peter på nedenstående oplysninger.