Det enkle brand™

I en kompleks verden er enkelthed den mest effektive løftestang for vækst.

Hvis du ønsker at opnå øget brandloyalitet hos dine kunder og skabe profitabel vækst for din virksomhed, kræver det at du har modet til at skære ind til kernen og prioritere enkelthed i din forretning.

I en tempofyldt og foranderlig verden, hvor mange kæmper om ­opmærksomheden, kan det være svært for dine kunder at skabe klarhed omkring, hvem der er det rigtige valg for dem. Det betyder, at din største konkurrent ikke nødvendigvis længere er de andre virksomheder i markedet. I stedet for ender det med, at det er kompleksiteten i din forretningsmodel, dine produkter eller din kommunikation, der bliver en stille dræber for dine vækstambitioner.

Ved at prioritere enkelthed, kan du gøre det nemmere at forstå og forelske sig i det, din virksomhed tilbyder. Det er vejen til at blive det eneste rigtige valg for din målgruppe og et effektivt værktøj til at indfri dine forretningsmål.

Dine kunder står med et valg.
Gør det enkelt for dem at vælge dig.

Relevant

Hold et skarpt fokus på dine ideelle kunder

Find ind til kerne af din målgruppes aktuelle behov. Vær sikker på, at det din virksomhed kommunikerer og tilbyder er toprelevant for netop dem.

Differentieret

Vær tydelig omkring det, der gør dig anderledes

Gør det tydeligt for dine kunder, hvorfor din virksomhed er et bedre valg end alternativerne. Identificer dine største konkurrenter og fokusér på dem.

Autentisk

Skab en troværdig og validerende fortælling

Byg ovenpå det fundament, som I allerede har skabt. Bevis overfor dine kunder, at din virksomhed er den rigtige til at levere dit produkt eller din service.

Fem enkle trin til profitabel vækst og øget brandloyalitet.

Vores gennemtestede metode til at skabe et enklere brand kan hjælpe dig med at definere et tydeligere fokus og identificere, hvad der gør din virksomhed unik, for derefter at forenkle og forstærke det, så din virksomhed opnår stærkere forankring hos dine kunder og medarbejdere.

Fokus

Den første fase handler om at få skabt konsensus omkring den aktuelle situation og virksomhedens kommercielle målsætninger. I fællesskab kvalificerer vi konkrete teser omkring de mest gunstige vækstmuligheder og med hvilket fokus chancerne for succes er størst.

Forstå

Antagelserne fra første fase efterprøves hos kunderne og spejles i markedet. Egne medarbejdere og branchespecialister inddrages i processen. Målet er at skabe større forståelse for, hvad der driver og motiverer slutkunderne, samt identificere nye potentialer og konkurrencefordele i markedet.

Forenkle

Alle indsigter fra de foregående faser prioriteres og forenkles til en håndgribelig strategi, der på lang sigt skal give ledelse og medarbejdere de rigtige værktøjer til at påvirke og forme, hvordan kunderne tænker og taler om virksomheden i fremtiden.

Forstærke

Strategien manifesteres i konkret kommunikation og strategiske initiativer baseret på virksomhedens fremtidige behov. Sammen forstærker vi det, som gør virksomheden anderledes og prioriterer hvilke produkter og salgskanaler, der fremadrettet skal være i fokus.

Forankre

Det sikres, at implementeringen bliver så enkel og effektiv som muligt, samt at strategien forankres på tværs af både den interne organisation. Der udarbejdes en konkret implementeringsplan med målet om, at forløbet rent faktisk skaber den ønskede værdi for virksomheden.