Culina
Med 35 års erfaring i at skabe eksklusive, håndlavede snedkerkøkkener, har den danske familievirksomhed Culina altid haft fokus på kvalitet og håndværk. Men i takt med stigende konkurrence blev det nødvendigt at tydeliggøre deres unikke værditilbud, så kunderne forstår, hvorfor Culina er det rette valg – og samtidig øge antallet af leads.
Situationen:
Culina's køkkener skiller sig ud ved at være 100% håndlavede og specialtilpassede uden standardløsninger – en kvalitet, der ofte koster betydeligt mere end konkurrenternes. For at fastholde og tiltrække deres målgruppe skulle Culina formidle denne forskel med en klar og inspirerende fortælling, der ikke blot fremhævede kvaliteten, men også resonnerede emotionelt med kundenes behov.
Løsningen
Vulkan revitaliserede Culina’s visuelle udtryk og skabte en brandfortælling, der talte til de emotionelle behov hos målgruppen. Brandløftet, "Til dig der drømmer om det ekstraordinære," blev udviklet med fokus på Culina’s kerneværdier: håndlavet kvalitet, skræddersyede løsninger og en uovertruffen sans for detaljen, som matcher kundernes høje krav og drømme.
For at understøtte den nye fortælling udviklede vi en tryksag, der fremhævede Culina’s håndværk og inspirerede potentielle kunder til at engagere sig. Brochuren blev en del af Culinas leadgenerering i sammenspil med en ny hjemmeside, som gjorde brandets univers levende og konverterede besøgende til leads. Derudover blev målrettede annoncer i udvalgte medier, som målgruppen bruger til inspiration, strategisk brugt til at udbrede budskabet.
For at understøtte den nye fortælling udviklede vi en eksklusiv brochure, der fremhævede Culina’s håndværk og inspirerede potentielle kunder til at engagere sig.
En inspirerende digital platform, der bragte brandfortællingen til live og fungerede som en effektiv leadgenerator.
Målrettede annoncer, der skabte brandbevidsthed blandt de rette kundesegmenter.