Seamless Basic
Siden 2018 har Seamless Basic opnået anerkendelse for sine minimalistiske, høj-kvalitets basic produkter med fokus på naturlige materialer og tidløst design. Vi har styrket brandets position som pioner inden for holdbar mode og sikret, at deres unikke værditilbud skiller sig ud i et konkurrencepræget marked, hvor forbrugerne prioriterer udsøgt kvalitet og ærlig bæredygtighed.
Situationen
Seamless Basic tilbyder produkter af extraordinær høj kvalitet, hvilket også afspejles i prisen. Derfor var det vigtigt for brandet, at både deres udtryk og kommunikation underbyggede deres position i markedet og tydeliggjorde værdien bag prisen. Målet var at sikre, at brandets identitet og fortælling appellerede til den moderne, stilbevidste kvinde, som værdsætter eksklusivitet, kvalitet og ærlig bæredygtighed i sine valg. For at lykkes skulle Seamless Basic formidle sine værdier og kvaliteter klart i et marked præget af lignende budskaber og et stigende fokus på ansvarligt forbrug.
Løsningen
Vi udviklede en brandstrategi, der styrkede Seamless Basics kerneidé om basics uden kompromis, med en kommunikationsplatform og visuel identitet, der signalerer autenticitet, kvalitet og tidløs feminin selvtillid og elegance. Med udgangspunkt i fire primære kundeløfter, der afspejler værdierne bag Seamless Basic blev der skabt en moderne kommunikationsplatform og et nyt visuelt udtryk på tværs af alle brandets platforme.
For at skabe et stærkt bånd til målgruppen udviklede vi klare kundeløfter, der understregede Seamless Basics fokus på kvalitet, bæredygtighed og enkelhed. Disse løfter hjalp med at sikre, at kommunikationen på tværs af alle kanaler var konsekvent og autentisk, hvilket gjorde det let for kunderne at forstå og værdsætte brandets værdier.
Vi udviklede en visuel identitet, der understøtter Seamless Basics høje kvalitet og prisniveau, med et tidløst og filmisk designunivers. Identiteten skaber en stærk visuel genkendelighed, der taler til kvalitetsbevidste kunder og tydeliggør brandets værdier: kvalitet, enkelhed og holdbarhed.
En kampagne med fokus på autenticitet og ressourcebevidsthed skulle styrke forbindelsen til Seamless Basics målgruppe. Formålet var at fremhæve værdier som holdbarhed og minimalistisk forbrug og vise, hvordan færre, bedre køb er et bevidst valg. Gennem storytelling og rollemodeller skulle kampagnen inspirere kunder til at vælge kvalitet frem for kvantitet og se Seamless Basic som det rigtige valg i garderoben.