Trinity Synergies

2022 – Aktiv
Positionering af en innovativ Greentech-virksomhed som en ambitiøs global aktør
Opgavetype
Etablering af nyt brand
Leverancer
Markedsperspektivering Brand strategi Markedspositionering Brand kommunikation Visuel identitet Strategiske initiativer Brandaktivering
Trinity Synergies anvender ny grøn teknologi til at omdanne miljømæssigt udfordrende mineralaffald til nye genanvendelige byggematerialer. Vi har hjulpet med at lancere virksomheden som et stærkt dansk bidrag til den grønne omstilling på det globale marked.
Situationen

Greentech-virksomheden Trinity Synergies er stiftet i 2021 med visionen om at gøre deponering af mineralaffald overflødig i fremtiden ved at udnytte nye synergier, der kan bringe de værdifulde råmaterialer tilbage i cirkulation. I 2022 kontaktede ejerne og ledelsen Vulkan med ambitionen om at sikre tydelig positionering og ekstra gennemslagskraft i forbindelse med lancering af virksomheden.

Samarbejdet

I tæt samarbejde med virksomhedens stiftere startede samarbejdet med udvikling af et strategisk fundament for lanceringsprocessen. Udviklingen tog udgangspunkt i en grundig markedsperspektivering, som har ført til en langsigtet strategi for virksomhedens positionering på udvalgte nøglemarkeder. Efter lanceringen har vi fungeret som sparringspartnere i takt med udrulning af virksomhedens strategiske initiativer.

Trinity Synergies
Trinity Synergies
Trinity Synergies
Trinity Synergies
Trinity Synergies
Trinity Synergies

Udvalgte strategiske indsatsområder

Tom Nielsen
Konsulent & Partner
tom@vulkanbureau.dk
Globalt innovationsfokus

For at sikre en stærk position på det globale marked, har Trinity Synergies sat innovation i centrum af sin strategi. Virksomheden arbejder aktivt med strategiske samarbejder på tværs af grænser. Ved at samarbejde med forskningsinstitutioner og indgå partnerskaber med andre førende aktører i industrien, sikrer Trinity Synergies, at de konstant er på forkant med en hastigt udviklende teknologi.

En visionær fortælling

En central del af Trinity Synergies' brand strategi er at formidle en stærk vision om en bæredygtig fremtid. Denne fortælling er ikke kun fokuseret på teknologien, men også på den bredere mission om at gøre affald til en værdifuld ressource. Visionen om en verden, hvor deponering af mineralaffald er fortid, skal vække genklang hos både kunder og samarbejdspartnere.

Etablering af teknologiforståelse

For at styrke positionen som en innovativ Greentech-virksomhed, har en vigtig del af processen været at skabe en dybere forståelse for Trinity Synergies’ teknologi hos både kunder og partnere. Derfor har der været fokus på at gøre virksomhedens komplekse processer og teknologier let forståelige gennem enkel visuel formidling, herunder procesunderbyggende 3D-visualiseringer.

En digital valideringsplatform

Det har været afgørende for ledelsen hos Trinity Synergies, at man fra start kunne lancere en digital platform, der kunne fungere som et valideringsværktøj, og som gjorde det muligt at fremvise testdata, produktcertificeringer og miljøpåvirkningsanalyser, hvilket har været med til at sikre gennemsigtighed og troværdighed i alle led af værdikæden.