Få mere forretning ud af dine eksisterende produkter
Alt for mange produkter opnår aldrig deres fulde potentiale. I denne artikelserie stiller vi skarpt på hvad du som virksomhed kan gøre for at give nyt liv til de produkter, som du allerede har investeret tid og ressourcer i at skabe.
Det er sin sag hele tiden at holde sig både aktuel og attraktiv hos nutidens forbrugere. De fleste virksomheder oplever, at deres målgruppe er i en konstant bevægelse, hvor behov og holdninger hele tiden flytter sig. Dertil kommer vigtige beslutninger i forhold til tidens uomgængelige fokus på bæredygtighed og ikke mindst de evigt voksende teknologiske muligheder. Det er hverdagen for de fleste små og mellemstore virksomheder.
Den konstante bevægelse i markedet har naturligt forårsaget at mange virksomheder har øget frekvensen for lancering af nye produkter, så deres produktsortiment følger med markdets og kundernes krav. Det betyder at produktudvikling har fået en større og vigtigere rolle for virksomhederne. Der er sjældent tid til at sidde stille og fokus vil ofte være på, hvad der skal være den næste nye produktlancering. Det kaster en masse positive resultater af sig i form af stærkere produktsortimenter, agile produktionssetups og et højere innovationsniveau. Men er der et alternativ til den evige jagt på det næste nye produkt?
Hør Søren Schriver fortælle om, hvorfor du skal overveje potentialet i at investere i dine eksisterende produkter, når du arbejder med produktudvikling.
Skift fokus i din produktudvikling. Der kan være penge at spare og endnu flere at tjene.
Bagsiden af det høje tempo er, at man glemmer at holde fokus på det der allerede virker. At forbedre de produkter man allerede har investeret mange ressourcer og penge i at udvikle. Det betyder at man ikke får høstet det fulde udbytte af et godt stykke arbejde.
Med denne artikelserie ønsker vi at sætte fokus på og komme med nye perspektiver til, at positionere dine eksisterende produkter stærkere i din målgruppes bevidsthed og derved sikre et større udbytte af noget du allerede har skabt.
I serien af artikler kigger vi nærmere på 4 væsentlige emner:
- Den simple vej til et højere profitniveau
- Hvorfor knækker salgskurven?
- Skab fornyet relevans for dine bestsellere
- Giv nyt liv til dine gode produkter
For at skabe nye perspektiver og sikre relevansen for dig og din virksomhed, har vi inviteret en række interessante og erfarne personligheder med ombord, når vi dykker ned i potentialerne.